Главная Назад


Авторизация
Идентификатор пользователя / читателя
Пароль (для удалённых пользователей)
 

Вид поиска

Область поиска
Найдено в других БД
Формат представления найденных документов:
библиографическое описаниекраткийполный
Поисковый запрос: (<.>A=Stuewe-Portnoff, Gregg$<.>)
Общее количество найденных документов : 1
1.
РЖ ВИНИТИ 15 (BI44) 96.03-04П1.169

    Stuewe-Portnoff, Gregg.

    Disciplines as worlds: A constructivist approach to instruction [Text] / Gregg Stuewe-Portnoff, Cher Stuewe-Portnoff // J. Psychol. - 1995. - Vol. 129, N 1. - P5-13 . - ISSN 0022-3980
Перевод заглавия: Дисциплины как миры: конструктивистский подход к обучению
Аннотация: Knowledge expands the breadth and depth of life, but only to the extent that what is known is also understood. A constructivist approach to instruction fosters intuitive understanding of academic disciplines by treating them as conceptual territories that can be imaginatively entered. The art of instruction lies in the evocative presentation of ideas that point beyond themselves. The evocative teacher draws students into conceptual landscapes; the student reaches an understanding of academic fields by dwelling within them. In attaining disciplinary mastery, students fashion a distinctive perspective consistent with their views of the world. The rewards of a constructivist approach include enjoyment of intellectual play, development of disciplinary vision, and a sense of communion. США, 1972 Pine Ridge Road, Holts Summit, MO 65043. Библ. 28
ГРНТИ  
ВИНИТИ 151.81.21.23
Рубрики: ОБУЧЕНИЕ
ВЫСШАЯ ШКОЛА

АКАДЕМИЧЕСКИЕ ДИСЦИПЛИНЫ

ЧЕЛОВЕК


Доп.точки доступа:
Stuewe-Portnoff, Cher


 




© Международная Ассоциация пользователей и разработчиков электронных библиотек и новых информационных технологий
(Ассоциация ЭБНИТ)