Главная Назад


Авторизация
Идентификатор пользователя / читателя
Пароль (для удалённых пользователей)
 

Вид поиска

Область поиска
Найдено в других БД
Формат представления найденных документов:
библиографическое описаниекраткийполный
Отсортировать найденные документы по:
авторузаглавиюгоду изданиятипу документа
Поисковый запрос: (<.>A=Mowrer-Popiel, Elizabeth$<.>)
Общее количество найденных документов : 2
Показаны документы с 1 по 2
1.
РЖ ВИНИТИ 15 (BI44) 95.12-04П1.157

    Mowrer-Popiel, Elizabeth.

    An analysis of the perceptions of preservice teachers toward technology and its use in the classroom [Text] / Elizabeth Mowrer-Popiel, Constance Pщllard, Richard Pollard // J. Instr. Psychol. - 1994. - Vol. 21, N 2. - P131-138 . - ISSN 0094-1956
Перевод заглавия: Анализ отношения будущих учителей к технологии и к ее использованию в классе
Аннотация: Проведен опрос 101 студента (будущие учителя психологии) по поводу их отношения к использованию компьютеров в процессе школьного обучения. Изучались такие вопросы, как установки будущих учителей по поводу компьютеров, степень использования ими компьютеров в процессе собственного обучения в университете, а также предпочитаемые ими компьютерные программы. США. Univ. of Idaho-Boise Center, Boise, Idaho, 83712. Библ.18
ГРНТИ  
ВИНИТИ 151.81.21.25 + 151.01.79
Рубрики: ОБУЧЕНИЕ
ПСИХОЛОГИЯ

ИСПОЛЬЗОВАНИЕ КОМПЬЮТЕРОВ

ЧЕЛОВЕК


Доп.точки доступа:
Pщllard, Constance; Pollard, Richard


2.
РЖ ВИНИТИ 15 (BI44) 96.11-04П1.128

    De, Lisi Richard.

    Measuring grade-school children's ability to represent the Euclidean horizontal coordinate [Text] / Lisi Richard De, Lisi Ann V. McGillicuddy-De, Elizabeth Mowrer-Popiel // J. Genet. Psychol. - 1995. - Vol. 156, N 2. - P231-240 . - ISSN 0022-1325
Перевод заглавия: Измерение способности представлять эвклидовы горизонтальные координаты у школьников
Аннотация: Seventy-five grade-school children were administered three tasks that measured their ability to represent the Euclidean horizontal coordinate: a traditional waterlevel test (WLT) that used a square-shaped vessel, a WLT that used a spherical vessel, and a task that used a crossbar apparatus. The latter two tasks differed from the traditional task in terms of the degree to which the apparatus presented a frame of reference that conflicted with environmental Euclidean coordinates. Performance was analyzed according to Piaget and Inhelder's (1956) stage-scoring system; that is, the testing procedures (a) allowed children to inspect the apparatus when it was rotated to discrete orientations; (b) corrected initial errors; and (c) included 0'ГРАДУС', 30'ГРАДУС', 60'ГРАДУС', and 90'ГРАДУС' trials. Age-related stages were identified on each task. Levels of performance on one task were significantly correlated with levels on each of the other two tasks. Performance was less accurate on the traditional WLT than on either of the other two measures. These results provide evidence of the validity of the alternative tasks to measure children's horizontality representation. The findings suggest that horizontality assessment procedures should include orthogonal and oblique rotations and contain an inspection phase. Use of apparatuses with conflicting frames of reference renders more tasks difficult but is not necessary to observe age-related developmental progress during the grade-school years. США, Dep. of Educational Psychology Rutgers, The State Univ. of New Jersey. Библ. 13
ГРНТИ  
ВИНИТИ 151.31.31.13
Рубрики: ДЕТСКИЙ ВОЗРАСТ
МЫШЛЕНИЕ

МАТЕМАТИЧЕСКИЕ СПОСОБНОСТИ

РАЗВИТИЕ

ЧЕЛОВЕК


Доп.точки доступа:
McGillicuddy-De, Lisi Ann V.; Mowrer-Popiel, Elizabeth


 




© Международная Ассоциация пользователей и разработчиков электронных библиотек и новых информационных технологий
(Ассоциация ЭБНИТ)