Главная Назад


Авторизация
Идентификатор пользователя / читателя
Пароль (для удалённых пользователей)
 

Вид поиска

Область поиска
Найдено в других БД
Формат представления найденных документов:
библиографическое описаниекраткийполный
Поисковый запрос: (<.>A=Dalke, Deborah Elizabeth$<.>)
Общее количество найденных документов : 1
1.
РЖ ВИНИТИ 15 (BI44) 97.02-04П1.142

    Dalke, Deborah Elizabeth.

    Explaining young children's difficulty on the false belief task: Representational deficits or context-sensitive knowledge? [Text] / Deborah Elizabeth Dalke // Brit. J. Dev. Psychol. - 1995. - Vol. 13, N 3. - P209-222 . - ISSN 0261-510X
Перевод заглавия: Объяснение трудностей, переживаемых маленькими детьми в задачах на ложные убеждения: дефицитарность представлений или чувствительные к контексту знания?
Аннотация: This study compared two explanations for the poor performance of 3-year-olds on the false belief task: an inability to represent false beliefs and context-sensitive problem solving schemas. Experiment 1 tested preschoolers' understanding of the appearance-reality distinction and of false beliefs. Some of the results were: an age difference was found on the appearance-reality assessment but not on the false belief assessment; 3-year-olds performed better on the false belief assessment than on the appearance-reality assessment; and task content was found to affect performance on both assessments. In Expt 2, explicit reference to deception was found to facilitate performance on the false belief task. It was suggested that the representational-deficit theories may not be able to account for these results. Performance on the false belief task was discussed in terms of the development and application of context-sensitive problem-solving schemas. Библ. 27
ГРНТИ  
ВИНИТИ 151.31.31.11
Рубрики: ДЕТСКИЙ ВОЗРАСТ
ЛОЖНЫЕ УБЕЖДЕНИЯ

СЛОЖНОСТИ ПРОДУЦИРОВАНИЯ

ЗНАНИЯ

ПРЕДСТАВЛЕНИЯ

РЕШЕНИЕ ПРОБЛЕМЫ

КОНКРЕТНОСТЬ МЫШЛЕНИЯ

ЧЕЛОВЕК



 




© Международная Ассоциация пользователей и разработчиков электронных библиотек и новых информационных технологий
(Ассоциация ЭБНИТ)