Главная Назад


Авторизация
Идентификатор пользователя / читателя
Пароль (для удалённых пользователей)
 

Вид поиска

Область поиска
Найдено в других БД
Формат представления найденных документов:
библиографическое описаниекраткийполный
Отсортировать найденные документы по:
авторузаглавиюгоду изданиятипу документа
Поисковый запрос: (<.>S=ОБЩЕНИЕ С ЖИВОТНЫМИ<.>)
Общее количество найденных документов : 3
Показаны документы с 1 по 3
1.
РЖ ВИНИТИ 15 (BI44) 96.10-04П1.153

    Myers, Olin Eugene.

    Child-animal interaction: Nonverbal dimensions [Text] / Olin Eugene Myers // Soc. and Anim. - 1996. - Vol. 4, N 1. - P19-35 . - ISSN 1063-1119
Перевод заглавия: Взаимодействия детей и животных: невербальные параметры
Аннотация: Examples of child-animal interactions from a year-long ethnographic study of preschoolers are examined in terms of their basic nonverbal processes and features. The contingency of interactions, the nonhuman animal's body, its patterns of arousal, and the history of child-animal interactions played important roles in determining the course of interactions. Also, the children flexibly accommodated their interactive capacities to the differences in these features thich the animals presented. Corresponding to these observable features of interaction, we argue that children respond to variations in animals' agency, coherence, affectivity, and continuity. Recent research shows infants also respond to these dimensions in interactants. The implications are that for the young child, animals are social others that present intrinsically engaging degrees of discrepancy from human social others; and that the child's sense of self takes shape in the available interspecies community. Interacting with animals may be more primary than human-centered factors (such as cultural meanings, anthropomorphism, social facilitation, or psychodynamic processes) in the child's experience and developing understanding of self and animal other. Implications for the theories of social development are discussed. Библ. 29
ГРНТИ  
ВИНИТИ 151.31.31.19 + 151.31.31.15
Рубрики: ДЕТСКИЙ ВОЗРАСТ
КОММУНИКАЦИЯ

ОБЩЕНИЕ С ЖИВОТНЫМИ

НЕВЕРБАЛЬНОЕ ОБЩЕНИЕ

СОЦИАЛЬНОЕ РАЗВИТИЕ

ЧЕЛОВЕК



2.
РЖ ВИНИТИ 34 (BI25) 96.12-04М5.266

    Myers, Olin Eugene.

    Child-animal interaction: Nonverbal dimensions [Text] / Olin Eugene Myers // Soc. and Anim. - 1996. - Vol. 4, N 1. - P19-35 . - ISSN 1063-1119
Перевод заглавия: Взаимодействия детей и животных: невербальные параметры
Аннотация: Examples of child-animal interactions from a year-long ethnographic study of preschoolers are examined in terms of their basic nonverbal processes and features. The contingency of interactions, the nonhuman animal's body, its patterns of arousal, and the history of child-animal interactions played important roles in determining the course of interactions. Also, the children flexibly accommodated their interactive capacities to the differences in these features thich the animals presented. Corresponding to these observable features of interaction, we argue that children respond to variations in animals' agency, coherence, affectivity, and continuity. Recent research shows infants also respond to these dimensions in interactants. The implications are that for the young child, animals are social others that present intrinsically engaging degrees of discrepancy from human social others; and that the child's sense of self takes shape in the available interspecies community. Interacting with animals may be more primary than human-centered factors (such as cultural meanings, anthropomorphism, social facilitation, or psychodynamic processes) in the child's experience and developing understanding of self and animal other. Implications for the theories of social development are discussed. Библ. 29
ГРНТИ  
ВИНИТИ 341.39.51.21.02
Рубрики: ДЕТСКИЙ ВОЗРАСТ
КОММУНИКАЦИЯ

ОБЩЕНИЕ С ЖИВОТНЫМИ

НЕВЕРБАЛЬНОЕ ОБЩЕНИЕ

СОЦИАЛЬНОЕ РАЗВИТИЕ

ЧЕЛОВЕК



3.
РЖ ВИНИТИ 15 (BI44) 98.09-04П1.75

    Белоусов, Ю. А.

    Проблемный эксперимент с животными как средство гуманизации личности ребенка [Текст] / Ю. А. Белоусов, А. В. Соловьева // Яросл. пед. вестн. - 1996. - N 3. - С. 91-94
Аннотация: В настоящее время очень серьезно встала проблема негуманного, потребительского отношения к природе в целом и к животному миру в частности. Отчасти это связано с тем, что большая часть городского населения на протяжении нескольких поколений лишена постоянного непосредственного общения с природой и уже не чувствует себя ее частью, а многие сельские жители перестали соотносить силу своего воздействия на окружающую среду с тем реальным натиском человека, который она в состоянии выдерживать. Но в большей степени тому виной недостаток экологического воспитания и пренебрежение к формированию личности ребенка в период его школьного обучения. В связи с этим одной из актуальнейших задач школьного образования на сегодняшний день является воспитание гуманизма у подрастающего поколения. Одним из методов такого воспитания может служить непосредственное общение детей с животными. Библ. 7
ГРНТИ  
ВИНИТИ 151.31.31.15
Рубрики: ДЕТСКИЙ ВОЗРАСТ
ГУМАНИЗАЦИЯ

ЛИЧНОСТЬ РЕБЕНКА

ПРОБЛЕМНЫЙ ЭКСПЕРИМЕНТ

ЭКОЛОГИЧЕСКОЕ ВОСПИТАНИЕ

ОБЩЕНИЕ С ЖИВОТНЫМИ


Доп.точки доступа:
Соловьева, А.В.


 




© Международная Ассоциация пользователей и разработчиков электронных библиотек и новых информационных технологий
(Ассоциация ЭБНИТ)