Главная Назад


Авторизация
Идентификатор пользователя / читателя
Пароль (для удалённых пользователей)
 

Вид поиска

Область поиска
Найдено в других БД
Формат представления найденных документов:
библиографическое описаниекраткий полный
Поисковый запрос: (<.>A=Stuewe-Portnoff, Gregg$<.>)
Общее количество найденных документов : 1
1.

Вид документа : Статья из журнала
РЖ ВИНИТИ 15 (BI44) 96.03-04П1.169

Автор(ы) : Stuewe-Portnoff, Gregg, Stuewe-Portnoff, Cher
Заглавие : Disciplines as worlds: A constructivist approach to instruction
Источник статьи : J. Psychol. - 1995. - Vol. 129, N 1. - С. 5-13
Аннотация: Knowledge expands the breadth and depth of life, but only to the extent that what is known is also understood. A constructivist approach to instruction fosters intuitive understanding of academic disciplines by treating them as conceptual territories that can be imaginatively entered. The art of instruction lies in the evocative presentation of ideas that point beyond themselves. The evocative teacher draws students into conceptual landscapes; the student reaches an understanding of academic fields by dwelling within them. In attaining disciplinary mastery, students fashion a distinctive perspective consistent with their views of the world. The rewards of a constructivist approach include enjoyment of intellectual play, development of disciplinary vision, and a sense of communion. США, 1972 Pine Ridge Road, Holts Summit, MO 65043. Библ. 28
ГРНТИ : 15.81.21
Предметные рубрики: ОБУЧЕНИЕ
ВЫСШАЯ ШКОЛА
АКАДЕМИЧЕСКИЕ ДИСЦИПЛИНЫ
ЧЕЛОВЕК
Дата ввода:

 




© Международная Ассоциация пользователей и разработчиков электронных библиотек и новых информационных технологий
(Ассоциация ЭБНИТ)